Při této hře se musí pes soustředit a přemýšlet, aby podle jména vybral správnou osobu. Je vhodná spíše pro majitele pejsků, kteří při hraní rádi přemýšlí.
Co potřebujete k nácviku hry Jdi k
Budete potřebovat nejméně dva, ale klidně i tři nebo více členů domácnosti nebo přátel, které pes zná podle jména.
Předpokladem je, že pes zná všechny účinkující jménem, což mohou být například rodinní příslušníci nebo přátelé. Zpravidla se psi naučí rozeznávat členy své smečky jménem, aniž byste je to učili. Jednoduše to vyzkoušejte a nejspíš budete překvapení.
Pravidla hry
Pokud pes nebude hned znát všechny zúčastněné, postavte se proti osobě, kterou by pes měl jmenovitě znát. Dejte mu povel „jdi k Evě“ nebo „jdi k Pavlovi“, podle toho, jak se která osoba jmenuje. Jmenovaní pak budou psa k sobě lákat pamlskem a budou ho chválit, když k nim přijde.
Jak by měl vypadat samotný nácvik?
Jestliže tedy již pes zná všechny zúčastněné, může hra začít. Se spoluhráči se posaďte do kruhu kolem psa a každý mějte v ruce schovaný pamlsek. Pes se posadí uprostřed a čeká na první povel „jdi k …“.
Rozhodne-li se pes správně a zamíří ke jmenované osobě, musí jí být pochválen a odměněn pamlskem. Při cvičení je důležité, aby účastníci hry k sobě psa nelákali pamlskem, což je někdy obtížné, hlavně tehdy, pokud mezi nimi jsou děti.
Nejlepší je, když se ruce, ve kterých máte pamlsek, schovají do klína nebo za zády. Rozběhne-li se nejprve pes k nesprávné osobě, pak nijak nereagujte a nedívejte se na něj. Dejte mu dostatek času, aby se mohl rozmyslet. Jestliže nakonec přijde ke správné osobě, dostane se mu náležitého přivítání a odměny.
Když je hra pro psa nová, měl by být kruh sedících osob poměrně malý, neboť pes tak dorazí k danému cíli rychleji. Jestliže se zmýlí, stačí mu potom jeden, nebo dva kroky, aby se dostal ke správné osobě. Čím jistější při hře pes je, tím více můžete zvětšit kruh osob.
Klikr jako pomůcka
Toto cvičení se také snadno učí pomocí klikru, především tehdy, pokud má pes problém k určitým osobám přiřadit jméno. Zpočátku klikněte už ve chvíli, když pes udělá krok směrem k určené osobě, postupně zvyšujte své požadavky a vyčkejte, až pes udělá dva tři kroky, a nakonec kliknete jen v případě, že k dané osobě dojde.
Autor: Do-Khyi